wieza.org
[::]


Ciemność - setting heroic-fantasy - ocena pomysłów 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2005, 00:00
Posty: 989
Lokalizacja: Z buszu!
Post Ciemność - setting heroic-fantasy - ocena pomysłów
Witam dawno się nie odzywałem a tu... Ta da!
Dziś mnie naszło na napisanie settingu heroic-fantasy, a że ostatnio brak mi motywacji by cokolwiek skończyć więc postanowiłem (jak za dawnych czasów) rzucić temat na forum może mnie zainspirujecie ;)

Ogólne założenia:
1. Bohaterowie Graczy są tylko ludźmi,
2. Akcja gry rozgrywa się w wieku legend - ludzie nie znają umiejętności obróbki metalu, uczą się uprawiać ziemię i stosunkowo niedawno nauczyli się hodować zwierzęta
3. Przed ludźmi ziemią władały elfy a w jej wnętrzem krasnoludy.
4. Elfy wybudowały potężne miasta i piękne pałace, podzieliły ziemię miedzy swych królów i wykradły krasnoludom sekret obróbki żelaza. W swym dążeniu do doskonałości obudziły wielkie zło - Ciemność - które zawładnęło ich duszami i odmieniło ich serca. Cała rasa poddała się zepsuciu i wygubiła się w nieprzerwanych rzeziach. Nim to jednak nastąpiło elfy zamieniły pierwszych ludzi w niewolników i niemal doszczętnie wytępiły krasnoludów.
5. Współcześni bohaterom ludzie żyją na pozostawionym przez elfy "śmietnisku". ich przywódcy mienią się królami ale niewiele ma to wspólnego ze wspaniałą cywilizacją zbudowaną przez odeszłą w zapomnienie "rasą panów".
6. Ciemność jest stale obecna, zamieszkują ją chordy demonów wciąż pragnących ludzkich dusz, ciał i krwi. Wielu ludzi oddaje jej cześć. Bohaterowie próbują przed nią ochronić swój ród, plemię, bliskich ale czy zdołają obronić siebie?
7. Opis bohatera oparty ma być na 4 cechach/atrybutach (Sile, Zwinności, Sprycie, i Charyzmie) określanych przez wybór 4 wyników z pośród 5 rzutów 2k6. Prócz tego każdy bohater ma losowo określoną liczbę punków światłości (2k6), które posłużą do określania wyniku konfliktów na ich korzyść.
8. Zastanawiam się czy nie wprowadzić systemu korzyści (ekwipunek, uznanie, broń, wiedza tajemna, zdolności, zwierzęcy towarzysze) do charakterystyki bohaterów.
9. Mechanika rozstrzygania konfliktów ma się zakładać na porównywaniu wysokości cech bohaterów ze stopniem trudności/wielkością cech przeciwników +/- wygrana liczba punktów światła/cienia. Owo wygrywanie ma polegać na obstawianiu przez graczy - punktami światłości - i MG - punktami cienia - wynkiu rzutu kostką (parzysty lub nie) w etapie ustalania stawek konfliktu (znane z TSOY: co się stanie jak się uda a co jak nie). Po wylosowaniu wyniku wielkość wygranej stawki dodaje się (wypadku punktów światłości) lub odejmuje (w wypadku punktów cienia) od porównywanej cechy bohatera. Jeśli tak zmodyfikowana cecha będzie większa od cechy przeciwnika/ stopnia trudności konflikt rozstrzyga się na korzyść bohatera (akcja przebiega zgodnie z określona przez gracza stawką).

Na razie tyle - czekam na inspirację ;)

Wasz
Nimsarn

_________________
Stara Fala powróci... - już wróciła :D
Piszę hearthbreakera i jestem z tego dumny!
Obrazek


21 sty 2013, 23:05
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2005, 00:00
Posty: 3866
Lokalizacja: wiocha na Śl.
Post Re: Ciemność - setting heroic-fantasy - ocena pomysłów
Czy nie opisałeś czasem Ścieżki? ;) Albo raczej tego pomysłu na cofnięcie akcji Ścieżki o kilka wieków?
Podoba mi się pomysł Ciemności jako głównego antagonisty - podobny motyw mieliśmy w Zmierzch RPG (dawno zapomniany projekt Moorholdowy w alternatywnej komunistycznej Polsce, gdzie zgaszenie światła = infekcja ciemnością). Może tutaj wprowadzić coś podobego? Każda minuta przebywania w ciemności to szansa na zakażenie... Każdy płomyk światła jest wybawieniem.

_________________
Pracuję jako programista freelancer - w sprawie zleceń pisać na tomasz.kucza@gmail.com - portfolio na http://magory.net.
http://www.jamendo.com/pl/artist/magorya - muzyka by me, słuchać, recenzować, polecać


22 sty 2013, 00:11
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2005, 00:00
Posty: 863
Lokalizacja: Stolica Warmii i Mazur
Post Re: Ciemność - setting heroic-fantasy - ocena pomysłów
Cytuj:
1. Bohaterowie Graczy są tylko ludźmi,


Już to gdzieś czytałem, a do tego można tam było grać goblinem. ;]

Cytuj:
2. Akcja gry rozgrywa się w wieku legend - ludzie nie znają umiejętności obróbki metalu, uczą się uprawiać ziemię i stosunkowo niedawno nauczyli się hodować zwierzęta


Głównie pastersko-zbierackie plemiona? Prawie jak w 10.000 BC filmie.

Cytuj:
3. Przed ludźmi ziemią władały elfy a w jej wnętrzem krasnoludy.


Czy to potrzebne? Będzie odbijanie kart historii jak w Kryształach Czasu?

Cytuj:
4. Elfy wybudowały potężne miasta i piękne pałace, podzieliły ziemię miedzy swych królów i wykradły krasnoludom sekret obróbki żelaza. W swym dążeniu do doskonałości obudziły wielkie zło - Ciemność - które zawładnęło ich duszami i odmieniło ich serca. Cała rasa poddała się zepsuciu i wygubiła się w nieprzerwanych rzeziach. Nim to jednak nastąpiło elfy zamieniły pierwszych ludzi w niewolników i niemal doszczętnie wytępiły krasnoludów.


Czy ludzie będą o tym pamiętać? Pisma nie wynaleźli raczej. A krasnoludy to można sobie było darować, tak wepchnięte na siłę się wydają. Ja bym w ogóle nie określał nazwy i wyglądu poprzedniej rasy lub ras, tylko powiedział co źle zrobili i jakie są tego konsekwencje. W ten sposób jest ciekawszy klimat, a nie przed oczami pokazuje się Legolas i Gimli lub Gotrek i Teclis (ostatnio sagę o Zabójcy czytałem). Dzięki temu można też nie określać co się z nimi stało i ich prymitywni potomkowie będą jednymi z przeciwników postaci, można też zasugerować, że ludzie są ich potomkami, parę wersji do wyboru.

Cytuj:
5. Współcześni bohaterom ludzie żyją na pozostawionym przez elfy "śmietnisku". ich przywódcy mienią się królami ale niewiele ma to wspólnego ze wspaniałą cywilizacją zbudowaną przez odeszłą w zapomnienie "rasą panów".


Jak rządzą w zamku to królowie, poza tym to semantyka. ;]

Cytuj:
6. Ciemność jest stale obecna, zamieszkują ją chordy demonów wciąż pragnących ludzkich dusz, ciał i krwi. Wielu ludzi oddaje jej cześć. Bohaterowie próbują przed nią ochronić swój ród, plemię, bliskich ale czy zdołają obronić siebie?


Monastyr? Ale może coś z tego będzie.

Cytuj:
7. Opis bohatera oparty ma być na 4 cechach/atrybutach (Sile, Zwinności, Sprycie, i Charyzmie) określanych przez wybór 4 wyników z pośród 5 rzutów 2k6. Prócz tego każdy bohater ma losowo określoną liczbę punków światłości (2k6), które posłużą do określania wyniku konfliktów na ich korzyść.


Z jednej strony nie lubię losowości w tworzeniu postaci (zawsze mam beznadziejne rzuty), z drugiej strony dodaje to kolorytu (jak w wfrp 1i2 ed). Ale przy tak małej ilości rzutów to ja robię nową postać. ;] Choć najbardziej to bolą te punkty światłości, skoro to coś co wydajemy, to może określona pula, lub zależna od pochodzenia/roli. Można też dać jakiś suwak, mniej punktów - więcej ekwipunku.

Cytuj:
8. Zastanawiam się czy nie wprowadzić systemu korzyści (ekwipunek, uznanie, broń, wiedza tajemna, zdolności, zwierzęcy towarzysze) do charakterystyki bohaterów.


W bardzo PRYMITYWNEJ formie. W końcu zbyt dużo to mieć nie mogą, bo niewiele wytwarzają. ;] Z drugiej strony przy takiej historii, to zwykły metalowy miecz jest artefaktem. Normalnie przypomniała mi się bajka Thundarr the Barbarian.

Cytuj:
9. Mechanika rozstrzygania konfliktów ma się zakładać na porównywaniu wysokości cech bohaterów ze stopniem trudności/wielkością cech przeciwników +/- wygrana liczba punktów światła/cienia. Owo wygrywanie ma polegać na obstawianiu przez graczy - punktami światłości - i MG - punktami cienia - wynkiu rzutu kostką (parzysty lub nie) w etapie ustalania stawek konfliktu (znane z TSOY: co się stanie jak się uda a co jak nie). Po wylosowaniu wyniku wielkość wygranej stawki dodaje się (wypadku punktów światłości) lub odejmuje (w wypadku punktów cienia) od porównywanej cechy bohatera. Jeśli tak zmodyfikowana cecha będzie większa od cechy przeciwnika/ stopnia trudności konflikt rozstrzyga się na korzyść bohatera (akcja przebiega zgodnie z określona przez gracza stawką).


Ta światłość i ciemność powinna też gdzieś występować w mechanice, aby ją zdobyć/stracić.

_________________
Nic nie zostanie zapomniane;
Nic nie zostanie wybaczone.


22 sty 2013, 03:43
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2005, 00:00
Posty: 989
Lokalizacja: Z buszu!
Post Re: Ciemność - setting heroic-fantasy - ocena pomysłów
Odpowiedź jak zwykle od końca...

Światłość i ciemność mają oczywiście mieć odzwierciedlenie w mechanice. Np wyniki parzyste symbolizują ciemność a nieparzyste światłość. Wygrana parzystych w np. splugawionym terenie skutkuje dodatkowym punktem ciemności (punkty ciemności odejmuje się od punktów światłości i tą sumą modyfikuje się cechę przed porównaniem).
Cały czas myślę nad systemowym rozwiązaniem zdobywania i punktów światłości i ciemności i co w tym drugim przypadku oznaczać to będzie dla postaci...

Co do ludzkich królów - to nie do końca semantyka. Przypominam że bycie królem oznacza też funkcje kapłańskie. Ale bardziej mi zależało na uwypukleniu tego że elfi władcy mieli za sobą wieki cywilizacji a kacykowie ludzi umieją tylko korzystać ze znalezionych odpadków.

Cytuj:
Czy ludzie będą o tym pamiętać? Pisma nie wynaleźli raczej. A krasnoludy to można sobie było darować, tak wepchnięte na siłę się wydają. Ja bym w ogóle nie określał nazwy i wyglądu poprzedniej rasy lub ras, tylko powiedział co źle zrobili i jakie są tego konsekwencje. W ten sposób jest ciekawszy klimat, a nie przed oczami pokazuje się Legolas i Gimli lub Gotrek i Teclis (ostatnio sagę o Zabójcy czytałem). Dzięki temu można też nie określać co się z nimi stało i ich prymitywni potomkowie będą jednymi z przeciwników postaci, można też zasugerować, że ludzie są ich potomkami, parę wersji do wyboru.


Tak ludzie będą pamiętać. Ich pra-pra-dziadowie byli niewolnikami elfów.
Czy poznali pismo - niektórzy na pewno tak.
Wybrałem tolkienowskie elfy i krasnoludy z ważnego powodu. U Mistrza elfy były synonimem starszej/doskonalszej od ludzi rasy (chcę również zapożyczyć ich warunkową nieśmiertelność). Krasnoludy zaś były synonimem rasy również starszej, bardziej rozwiniętej technologicznie od ludzi i zarazem stojącej obok konfliktu dobra ze złem. Słowem zapożyczenie jak najbardziej świadome.
Zastanawiałem się czy nie dać opcji w wyborze korzyści - krew elfów - ale jeszcze nie określiłem co to by miało oznaczać ;)

Jak piszę we wnętrzu to myślę jak najbardziej dosłownie...
O może nawet krasnoludy będą kamienieć na skutek światła słonecznego?

Ogólne właśnie chodziło mi o uchwycenie klimatu z pogranicza mitu...

Magnes opcja z Ścieżką ciągle żywa, choć w ta odsłona wymaga zupełnie nowej kosmologii.

_________________
Stara Fala powróci... - już wróciła :D
Piszę hearthbreakera i jestem z tego dumny!
Obrazek


22 sty 2013, 22:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 00:00
Posty: 1190
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Ciemność - setting heroic-fantasy - ocena pomysłów
Ciemność pojawia się zawsze tam, gdzie zbiera się większa grupa istot.

Fakt ten jest powszechnie znany, nie znane są natomiast "bezpieczne" granice zgrupowania - dlatego też, w niektórych stronach porywa się dzieci i rozbija rodziny, w innych wygania się co mniej przydatne jednostki z niewielkich społeczności, w jeszcze innych rozwiązaniem są ciągłe podróże i częste acz bardzo krótkie zbory.

...w każdym pokoleniu jednakże trafiają się głupcy, sądzący, że znaleźli sposób na oszukanie Ciemności, jak elfy, których alabastrowe ściany miały powstrzymać napływ korupcji i pozwolić na funkcjonowanie miast. Jedyna ocalała metropolia jest teraz pustą skorupą pełną niewolniczych kajdan i białych szkieletów, dzielącą krainę gładkim murem, wyższym niźli najwyższe drzewo, dłuższym, niźli najdłuższa rzeka...

...Ty wiesz czym grozi oddanie się Ciemności. Ty wiesz, że Ciemność lub zwodzić swoje ofiary, czekać cierpliwie, aż stracą wiarę w jej istnienie, aż się zapomną. Ty wiesz, co musi być w takich sytuacjach uczynione - jesteś tym, który porywa niewinnych, tnie więzy przyjaźni, podpala pola, niszczy osady, ściga nieświadomych ku ratunkowi - jesteś Światłem !


;-)

_________________
Sleep is a symptom of caffeine deprivation


22 sty 2013, 23:59
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2005, 00:00
Posty: 863
Lokalizacja: Stolica Warmii i Mazur
Post Re: Ciemność - setting heroic-fantasy - ocena pomysłów
Cytuj:
Ogólne właśnie chodziło mi o uchwycenie klimatu z pogranicza mitu


Ja tam pozostaję przy swoim zdaniu, poprostu obydwie nacje poprzez powszechność w RPG utraciły swoje mitologiczne korzenie i stały się częścią popkultury i kiczu (o zgrozo). Ale to moje zdanie.

_________________
Nic nie zostanie zapomniane;
Nic nie zostanie wybaczone.


23 sty 2013, 00:04
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO