wieza.org
[::]


Gry solo: oczekiwania graczy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Gry solo: oczekiwania graczy
Jak wyobrażacie sobie idealną grę dla jednej osoby?

W skrócie: gra dla jednej osoby, z minimalnym zestawem elementów (najchętniej jedna talia kart), możliwe użycie arkusza dla gracza do uzupełniania informacji o postępach (taka kserowana karta postaci), miejsce zajmowane przez grę też najlepiej jak najmniejsze, krótkie przygotowania gry -mało elementów więc mniejszy bałagan, podczas rozgrywki tasowanie, losowanie, wybieranie i układanie kart w stosy oraz decyzje podejmowane na arkuszu gracza. Idealna gra do pociągu, kartka, ołówek i talia kart. Możliwe ew. tabele do wydrukowania: wydają się być praktyczniejsze niż karty, aczkolwiek mniej kanoniczne.
Rozgrywka napędzana przez losowe karty, z rosnącym poziomem trudności, decyzyjność po stronie gracza na arkuszu.

Taki Angband na kartce papieru.
Labirynt Śmierci był ok, ale zajmował dużo miejsca, przemieszczanie się z nim nie było możliwe.

Opcja zapisu stanu gry jest możliwa dzięki arkuszowi gracza.
Po skończeniu jakiegoś etapu tasowałoby się karty i można by zaczynać od nowa ze zwiększoną trudnością.

Gracz losowałby kartę z fragmentem labiryntu i rysowałby go na kartce (było), musiałby tak go budować żeby zmieścić się na ograniczonej przestrzeni (np. 6 na 6 lokacji), uważać, żeby zająć jak najwięcej miejsca (niewykorzystane przeszkody przechodziłyby do kolejnego poziomu jako trudniejsze, nieodnalezione skarby byłyby tracone, doświadczenie: wiadomo, bezcenne). Następnie losując kolejne karty gracz zapełniałby labirynt potworkami i bonusami. Mając gotową mapę, bohater (grupa?) schodziłby do podziemi i robił porządek. Ruch zależny byłby od zapasu światła (latarnia, olej, pochodnia, klejnoty itp), odpoczynek i regeneracja od pożywienia, pokonując potwory zbierałoby się doświadczenie na awanse i skarby, i zagłębiałoby się w labirynt. Na 6 poziomie byłby boss i wygrana.

Tak mi się to widzi.

_________________
poooqowisko


18 paź 2012, 15:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 23
Post Re: Gry solo: oczekiwania graczy
Ja bym celował jednak w inne klimaty niż przygodowy, przygodowe gry może i są ciekawe, ale jakoś tak kojarzą się z losowością :P zwłaszcza takie losowane labirynty.
Jako grę dla jednej osoby proponowałbym jakieś euro, np gracz wciela się w giełdowca i pomnaża swój kapitał, ma powiedzmy 10 tur na zdobycie jak największej ilości pieniędzy, nie ma wygranej, tylko wynik, można się poprawiać, porównywać wyniki ze znajomymi itd.

kartka, karty czy ew kości wpisywałyby się w całość, można by stworzyć małą kartę giełdy i pisać spokojnie wyniki działań, koszta możliwości jak i aktualne fundusze. Trudność można by regulować np poprzez złożoność (dodatkowe inwestycje, większa ilość zmiennych i możliwości) Trzeba by tylko jakąś dobrą dość złożoną mechanikę do tego, ale wg mnie taka gra na jedną osobę wydaje mi się bardziej atrakcyjna dla jednej osoby niż zwiedzanie losowo generowanych podziemi :P (choć to też może być fajne ;) )

Jako istotny element ogólnie, jeśli to miałaby być gra tylko dla 1 osoby podałbym właśnie element zdobywania punktów, wynikiem nie byłaby wygrana czy przegrana ale wynik punktowy, jak dla mnie daje to więcej frajdy i motywuje do poprawiania się następnym razem ;) Druga bardzo istotna rzecz to żeby gra odpowiadała na działania gracza, czyli jeśli gracz zrobi coś z jednym elementem gry, to gra nie może odpowiedzieć w sposób nie związany z poczynaniami gracza (poza pewnymi wyjątkami)
Ogółem myślę nad kooperacją od jakiegoś czasu, a to dość bliski temat ;) niedługo wrzucę swoją propozycję dla tego rodzaju gry ;)


21 paź 2012, 12:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: Gry solo: oczekiwania graczy
Nie jestem miłośnikiem gier ekonomicznych, aczkolwiek taki jednoosobowy menadżer mógłby być ciekawy: stwórz firmę od podstaw, rozwijaj ją, sprzedaj i graj dalej. Zmienne mogłyby być do przewidzenia z jakimś losowym procentem, plus reakcja gry na nasze decyzje.

Korporacyjna kooperacja? Brzmi ciekawie.

_________________
poooqowisko


21 paź 2012, 17:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 23
Post Re: Gry solo: oczekiwania graczy
Ja też nie jestem zwolennikiem ekonomicznych gier, ale jak dla jednej osoby może być niezłe ;) Ogółem jakieś zarządzanie byłoby niezłe, może małe sim city? ;)
Albo ciekawe byłoby też przeprowadzanie bitwy jako dowódca, gracz dostawałby zasoby (wojsko) i miał za zadanie wygrać bitwę z "grą"(poprzez umiejętny użytek z posiadanych zasobów), może jakieś oblężenie przetrwać? (tu dałoby się prościej wpisać element punktowy zamiast wygranej, po prostu jak najwięcej fal wrogów przeżyć ;) )
Ostatnio też zastanawiałem się nad nieco szalonymi pomysłami na planszówki (albo raczej mało popularnym ) i pomyślałem o czymś w stylu: Jesteś mega wielkim złym magiem/naukowcem itp i chcesz zniszczyć świat :P Dla jednego gracza wcielenie się potężnego maga który chce zapanować nad światem mogłoby być ciekawe, różne państwa czy rasy zrzeszałyby się przeciw graczowi (tu losowość, albo poziom trudności), a gracz na walkę z nimi zużywałby np manę, musiałby uważać, żeby nie walczyć ze zbyt dużą ilością przeciwników naraz, może kogoś przekonać na swoją stronę, aż do zawładnięcia światem (albo w mniejszej skali powiedzmy kontynentem :P ) (wariant punktowy to powiedzmy nie wygrać, a podbić jak najwięcej nacji, z nieskończonej ilości pojawiających się np losowo )


21 paź 2012, 21:00
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2005, 00:00
Posty: 3866
Lokalizacja: wiocha na Śl.
Post Re: Gry solo: oczekiwania graczy
Civilisation/Sim City/jakieś średniowieczne wojny fantasy - takie rzeczy byłyby ciekawe.

_________________
Pracuję jako programista freelancer - w sprawie zleceń pisać na tomasz.kucza@gmail.com - portfolio na http://magory.net.
http://www.jamendo.com/pl/artist/magorya - muzyka by me, słuchać, recenzować, polecać


21 paź 2012, 22:24
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: Gry solo: oczekiwania graczy
Popatrzcie na przykład sztandarowej print&play:
http://boardgamegeek.com/boardgame/28044/pocket-civ

Dłubię w swoim labiryncie: 36 kart z 8 strukturami (4 komnaty i 4 korytarze) którymi trzeba zapełnić przestrzeń 6 na 6 pól na pierwszym poziomie. Kreowanie labiryntu, tak by miał jak najwięcej struktur zamkniętych jest ważnym elementem gry, za zamknięcie struktury z 3 stron dostaje się lokacje bonusową z możliwością uzupełnienia sił.

Tura gracza to:
-okrycie kolejnej struktury labiryntu używając karty lub podróż po labiryncie,
-penetrowanie lokacji (pułapki/potwory/znaleziska)
-walka/rozbrojenie/dozbrojenie
-odpoczynek (dociąg kart/regeneracja postaci)

Gracz będzie mógł zagrywać karty z ręki do:
-budowania labiryntu (8 struktur),
-walki z potworkami (wyniki 2k6),
-używania jednorazowych zwojów (aktywowane odpowiednimi kombinacjami wyników)
-innych akcji,

karty na rewersie będą służyły do losowania:
-potworków
-checkpointów na mapie (pierwszy wynik k6 kolumna, 2-gi wiersz),
-ew. skarbów

Walka i ew. pułapki będą rozstrzygane za pomocą zbierania wyników k6 na kartach z ręki w liczbie równej ilości elementów -1. : atak (rozbrojenie) to sekwencje rosnąca/malejąca (np: 1,2 to atak za 1; 1,2,3,2,3,4 to atak za 5; 6,5,6,5,4,3,2 za 6), obrona (uniknięcie) to zestawy tych samych wyników (3,3,3 to blok za 2);
Z tego widać, że mając pięć kart a na każdym 2 wyniki z zakresu 1-6 najdłuższe sekwencje będą miały 10 elementów, czyli najpoważniejsze wyzwania końcowe nie mogą być potężniejsze niż 9 pkt.

Testowanie gry solo jest dużo łatwiejsze niż innych planszówek.

_________________
poooqowisko


22 paź 2012, 12:21
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO