wieza.org
[::]


Magiczny Miecz : Gra Fabularna 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2007, 00:00
Posty: 573
Lokalizacja: Tekronicum
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Chętnie służę pomocą. Mam słomiany zapał, ale wielki sentyment do tej gry. Nie sądzę, że trzeba do konwersji zaprzęgać nie wiadomo jakich sił. Przede wszystkim trzeba się pilnować z RPGowością, bo po pobieżnej lekturze zauważam naleciałości z RPG, których w MM chętnie bym nie widział.

Jak przeczytam dokładnie to pewnie przygotuje długą listę tego co w oczy mnie kole. Może poddam tez jakieś pomysły. Przede wszystkim pamiętaj o wąłsnym założeniu, że to gra narracyjna, czyli to czego nie obejmuje mechanika MM powinno pozostać w gestii narracji. Ale to tylko moje zdanie.

Masz potencjał tylko trzeba go ukierunkować. A to, że "pożyczasz" grafiki to najmniejszy problem. I tak nie byłoby szans na wydanie gry na podstawie MM, a tak przynajmniej może kogoś to skusi. Swoją drogą jestem pełen podziwu dla twojego doboru grafik bo pasują jak ulał, szczególnie te w filmiku. Była i bestia, i kamienny most, o trójce bóstw nie wspomnę.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


24 maja 2012, 14:20
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2006, 00:00
Posty: 255
Lokalizacja: Lubelskie
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Właśnie krytyka w formie "lista za i przeciw" to dla mnie najlepsza pomoc. Tak więc oczekuje z niecierpliwością.

Dla zachęty powiem, że drugi, dodatkowy podręcznik ma być w całości poświęcony światu i wszelkim kwestiom fabularnym. Oczywiście to co w Magicznym Mieczu było najpiękniejsze to ten mroczny, baśniowy klimat, w którym występowały konkretne postacie i miejsca a mimo to, gracz nie wiedział zbyt wiele o świecie. Wydawał się on wielki, rozległy i tajemniczy. Tak samo chce przygotować materiał fabularny. Chce wrzucić wszystko co miało swoje imię i klimat w planszówce i jak najbardziej ograniczyć tworzenie własnych nazw i miejsc. A przy tym wszystkim stworzyć spójna historię i świat.

W weekend ma rozegrać się pierwsza sesja. Zobaczymy co z tego wyjdzie.


24 maja 2012, 14:45
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2007, 00:00
Posty: 573
Lokalizacja: Tekronicum
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Przede wszystkim po co komu dodatkowo Spryt? Rozumiem, że czujesz potrzebę wyrażenia czegoś pośredniego miedzy siłą a inteligencją, ale Miecz i Magia nie są tylko tym. Miecz testowało się ilekroć trzeba było zrobić coś fizycznie a magię psychicznie. Może dwie cechy to mało, ale dla lekkiej gry opartej o planszówkę powinno wystarczyć, szczególnie że główna różnorodność to cechy/zdolności postaci.

Druga rzecz to testy. Robisz w sumie z tego d20 na k6. A po co? W starciach Magia lub Miecz + k6 przeciw temu samemu u przeciwnika by wystarczyło. Poza starciami mam prostszą i używaną MM metodę. Rzucasz 2k6 mniej lub równo z Magią lub mieczem. Jak chcesz różne stopnie trudności dodać to manipuluj liczbą kostek.

Na razie tyle. Poczytam więcej oraz zajrzę do planszówki to skrobnę coś jeszcze.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


25 maja 2012, 11:45
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2005, 00:00
Posty: 989
Lokalizacja: Z buszu!
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Jestem w trakcie czytania... postaram się suksesywnie dzielić sie swoimi uwagami.
I tak...

- Trochę nieczytelnie wyszło z tym "Tworzeniem cech" - wiesz słowo "cecha" czasami bywa synonimem słowa "atrybut". Może zmień nagłuwek na "Tworzenie cech specjalnych".
- Zrobiłeś cechy typu "kreacja" - nie lepiej nazwać go terminem (ogólnie przyjetym w rpg) "klisza"?

_________________
Stara Fala powróci... - już wróciła :D
Piszę hearthbreakera i jestem z tego dumny!
Obrazek


25 maja 2012, 12:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2007, 00:00
Posty: 573
Lokalizacja: Tekronicum
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Klisza jest ogólnie przyjęta w RPG?! Pierwsze słyszę. Owszem wiem co to takiego, ale nigdy nie używałem tego terminu. W tym wypadku odpowiedniejszym byłoby słowo fach ale kreacja też może być. W końcu to tylko nazwa kategorii cech. Nie używa się jej w grze.

Inna sprawa, że cechy rzeczywiście są mylące, dlatego jak ja grałem w MM używałem słowa "zdolność". Niektórzy MiMowcy używają także słowa "umiejętność".

Tak czy siak to tylko czepianie się nomenklatury a nie sedna Nimi. :P

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


25 maja 2012, 13:53
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2006, 00:00
Posty: 255
Lokalizacja: Lubelskie
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Jagmin napisał(a):
Przede wszystkim po co komu dodatkowo Spryt? Rozumiem, że czujesz potrzebę wyrażenia czegoś pośredniego miedzy siłą a inteligencją, ale Miecz i Magia nie są tylko tym. Miecz testowało się ilekroć trzeba było zrobić coś fizycznie a magię psychicznie. Może dwie cechy to mało, ale dla lekkiej gry opartej o planszówkę powinno wystarczyć, szczególnie że główna różnorodność to cechy/zdolności postaci.


Spryt nie jest konieczny. Wrzuciłem go bo brakowało mi podobnej cechy w planszówce do wszelkiego rodzaju rozwiązywania problemów/skradanek/kradzieży/unikania pułapek/cwaniactwa etc.

Jagmin napisał(a):
Druga rzecz to testy. Robisz w sumie z tego d20 na k6. A po co? W starciach Magia lub Miecz + k6 przeciw temu samemu u przeciwnika by wystarczyło


Tak właśnie jest. Miecz + k6 kontra Miecz + k6 przeciwnika = wyłonienie zwycięscy starcia. Im większe zwycięstwo w teście spornym tym większa szansa na zabranie większej ilości Życia.

Jagmin napisał(a):
Poza starciami mam prostszą i używaną MM metodę. Rzucasz 2k6 mniej lub równo z Magią lub mieczem. Jak chcesz różne stopnie trudności dodać to manipuluj liczbą kostek.


Jeżeli chodzi o test związane z czynnościami to swobodnie można je zmienić z "poziomu trudności" na "rzuć mniej niż atrybut". W tym drugim przypadku poziom trudności można było by uznać za modyfikator do rzutu bo dodatkowa kostka to według mnie zbyt duże rozrzuty.

Nimsarn napisał(a):
Trochę nieczytelnie wyszło z tym "Tworzeniem cech" - wiesz słowo "cecha" czasami bywa synonimem słowa "atrybut". Może zmień nagłuwek na "Tworzenie cech specjalnych".


Zastąpię "cecha" na "zdolność" i będzie git.


Nimsarn napisał(a):
- Zrobiłeś cechy typu "kreacja" - nie lepiej nazwać go terminem (ogólnie przyjetym w rpg) "klisza"?


Pisząc kreacja miałem na myśli tworzenie czegoś. Np. wytwarzanie broni, struganie magicznych lasek, czy wyszywanie na szydełku.

Znaleźliście coś jeszcze co może razić albo jest niezrozumiałe?


26 maja 2012, 21:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Będzie możliwość zagrania postaciami z edycji pudełkowej MM?

_________________
poooqowisko


28 maja 2012, 08:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2006, 00:00
Posty: 255
Lokalizacja: Lubelskie
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Nie. MM : RPG to erpeg na podstawie planszówki a nie konwersja planszówki na rpga.

Aczkolwiek pomysł na zrobienie rpgowych zasad do planszówki jest kuszący.


28 maja 2012, 12:57
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2006, 00:00
Posty: 255
Lokalizacja: Lubelskie
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
Konwersja kart nie powinna być trudna:

Obrazek


28 maja 2012, 20:13
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2007, 00:00
Posty: 573
Lokalizacja: Tekronicum
Post Re: Magiczny Miecz : Gra Fabularna
To fajnie, że tak uważasz, ale literówki mógłbyś wyłapywać już na tym etapie prac.

Tak się zastanawiam, czy na pewno chciałbym grać kartami w RPG? W sumie mógłbyś zrobić to co ja w jednym z projektów, dać arkusze kart np. przedmiotów, czy zaklęć i kto by chciał to by sobie je wyciął, a kto nie to by je traktował jako przykłady.

Na serio myślę, że lepiej zrobi tobie i tej grze, jeżeli nie będziesz usiłował jej całkowicie uerpegowić. Szczególnie, że twoje założenia dobrze wpisują się w lekką grę przygodową bez planszy z elementami RPG.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


29 maja 2012, 09:01
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO