wieza.org
[::]


[Kościana] Mechanika oparta na mini-grach 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Kościana] Mechanika oparta na mini-grach
Też je lubię, najchętniej w otoczeniu na wpół trzeźwych testerów...

Puste kostki są faktycznie wygodniejsze ale mniej czytelne, tutaj ważne były kolory i w miarę wyraźne napisy.

Dodatkowo dwa arkusze testowe:
arkusz broni
arkusz pancerza

_________________
poooqowisko


25 cze 2012, 12:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Kościana] Mechanika oparta na mini-grach
Czas na ikony oznaczające specjalne warunki głównie przy wykonywaniu rzutów (na tym będzie opierała się mechanika):

Załącznik:
ikony.png
ikony.png [ 26.27 KiB | Przeglądane 210 razy ]


rząd 1: kość która została już rzucona (wynik) biały kolor oznacza wszystkie kolory wyników, wyższy wynik na kości, niższy wynik na kości;
rząd 2: wynik parzysty, wynik nieparzysty, wynik krytyczny;
rząd 3: zakres wyników (od 1 do 3), wynik żółty (zręczność), wynik czerwony (siła);
rząd 4: wynik niebieski (inteligencja), mieszany: wyższy wynik na czerwonej kości,
rząd 5: ignoruj wyniki nieparzyste, ignoruj wyniki czerwone, ignoruj wszystkie wyniki;

Czytelne to to?

_________________
poooqowisko


26 cze 2012, 15:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Kościana] Mechanika oparta na mini-grach
Czytelne czy nie jedziemy dalej: dwa wzory testowych postaci:
Załącznik:
2 karty postaci.PNG
2 karty postaci.PNG [ 147.47 KiB | Przeglądane 204 razy ]

dodałem tło nawiązujące do stref: zmęczenia (żwir) i ran (krew).
System oznaczania poziomów cech wzorowany na Kniziiowskim Hobbicie: czarne pola to wycięcia
w karcie postaci, w nich będziemy umieszczać 3 kostki wskaźników, pokazujący aktualny stan rozwoju.
Kolorowe okienka na prawo to informacja ile kostek w danym kolorze możemy przerzucić. W jednym polu nie może być dwóch kostek, żeby podnieść cechę musimy "zwolnić" kolejny slot.
przykład:
Załącznik:
pippi.PNG
pippi.PNG [ 94.1 KiB | Przeglądane 205 razy ]

Panna Pippi ma 4 Inteligencji, 6 Zręczności i 8 Siły. Pozwala jej to skorzystać z tylu właśnie kości podczas poszczególnych testów, w nich może przerzucić 1 kość z niebieskim wynikiem, 2 z żółtym i aż 3 z czerwonym. Na starcie gracze otrzymują 10 punktów do rozdzielenia pomiędzy cechy.

Aha, wracając do wartości przy poziomach cech (te kolorowe kwadraciki z wartościami): regulować będą też maksymalną ilość posiadanych kart: ciężkich przedmiotów (czerwony), brudnych sztuczek (żółte) i wrednych czarów (niebieskie).

Załącznik:
postacie4.PNG
postacie4.PNG [ 119.59 KiB | Przeglądane 195 razy ]

_________________
poooqowisko


27 cze 2012, 18:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Kościana] Mechanika oparta na mini-grach
Walka na kościach PvP:
każdy gracz rzuca w tajemnicy pulą wolnych kości (10 - zmęczenie i rany) nie większą niż Siła, wyniki są możliwymi w tej walce atakami/obroną. Im wyższa wartość tym dalej w kolejce inicjatywy.
Załącznik:
1.PNG
1.PNG [ 8.89 KiB | Przeglądane 187 razy ]

Atakujący odkłada jedną spaloną kostkę [?] zmęczenia i wykłada pierwszy atak [2].
Załącznik:
2.PNG
2.PNG [ 9.46 KiB | Przeglądane 186 razy ]

Broniący się postanawia zaryzykować: nie broni się tylko decyduje na szybszy cios [0].
Załącznik:
3.PNG
3.PNG [ 9.73 KiB | Przeglądane 188 razy ]

_________________
poooqowisko


Ostatnio edytowano 28 cze 2012, 21:42 przez poooq, łącznie edytowano 1 raz



28 cze 2012, 21:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Kościana] Mechanika oparta na mini-grach
Atakujący ignoruje również atak i dokłada drugi [3],
Załącznik:
4.PNG
4.PNG [ 9.75 KiB | Przeglądane 181 razy ]

Ponieważ sąsiadujące udane ataki są bardziej niebezpieczne (za każde sąsiedztwo +1 rana), broniący się postanawia użyć ataku krytycznego [!] wartego startowo 2 rany (wraz z sąsiadującym atakiem [0] daje już 4 rany: 2[0] + 1 [1] + 1 sąsiedztwo) co stanowi już pewne zagrożenie. Atak atakującego wart jest w tym momencie 3 rany (1 [2] + 1 [3] +1 sąsiedztwo).
Załącznik:
5.PNG
5.PNG [ 9.72 KiB | Przeglądane 184 razy ]

Ponieważ szybki atak broniącego się wart 4 rany mógłby zdjąć atakującemu kości użyte w walce (1 rana = 1 kość) postanawia on zablokować [1] jako najcięższą i generującą punkt za sąsiedztwo.
Załącznik:
6.PNG
6.PNG [ 9.43 KiB | Przeglądane 184 razy ]

_________________
poooqowisko


28 cze 2012, 21:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Kościana] Mechanika oparta na mini-grach
Broniący się ma teraz możliwość rozstawienia pozostałych mu kości: postanawia zminimalizować przyjęte obrażenia blokując [1][1] atak [2] i [3] atak [3]. Ostateczne rozliczenie starcia to jedno obrażenie zadane atakującemu.
Załącznik:
7.PNG
7.PNG [ 9.87 KiB | Przeglądane 189 razy ]


Do tego dojdą przedmioty (broń nagradzająca udane ataki określonego rodzaju dodatkowymi ranami) i pancerz zmniejszające rany po atakach określonymi kościami, przerzuty itp.

Zasady:
1) nie może być więcej niż jeden atak tej samej wartości
2) dodatkowych ataków nie można "wciskać" pomiędzy już wyłożone: muszą być od nich większe lub mniejsze,
3) za każde dwie sąsiadujące (mniejsze/większe o 1) kości generują 1 dodatkową ranę: układ 3 sąsiadujących ataków [1], [2] i [3] to 3 rany za ataki + 2 rany za sąsiedztwo = 5,
4) atak krytyczny [!] jest najszybszy lub najwolniejszy (zamyka możliwości dokładania z jednej strony), zadaje zawse 2 rany, zawsze tworzy sąsiedztwo i można go zablokować tylko taką samą kością [!].

_________________
poooqowisko


28 cze 2012, 21:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Kościana] Mechanika oparta na mini-grach
Startujemy z kolejnym etapem testów mechaniki do gry przygodowej ze sporą ilością kości oraz kombinowania nad wynikami, poszukiwani są testerzy-wolontariusze z lekkim zacięciem do prac technicznych (elementy testowe do samodzielnego wycięcia), bez ostrego uczulenia na turlanie. Pożądani solo oraz grupy 2, 3 lub/i 4 osobowe. Proszę o kontakt na PW z adresem maila zwrotnego.

W I etapie on-line testujemy: mechanikę starć PvP.

_________________
poooqowisko


04 lip 2012, 15:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO