wieza.org
[::]


[Planszowa] Orszak Bachusa [było: Orszak Dionizosa, CASTLEX] 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Z tego co zaobserwowałem, projektanci wychodzą od jakiegoś pomysłu, dodają do niego znane sobie rozwiązania i mechaniki a na deser dodają tło w postaci historii. Następnie testują tak długo, aż gra działa bez zgrzytów albo zabierają się za kolejną. Wydawcy czasem zmieniają to i owo albo wszystko... Im więcej elementów, tym więcej testów jest niezbędnych do wyrzucenia zbędnych mechanizmów mogących później blokować całość.

Co do wizji i przepowiadania przyszłości: wieszczki mogłyby mieć wpływ na talie używane w grze: odkrywać kilka kart z wierzchu talii, przeglądać je i wtasować do środka lub odłożyć na szczyt. Na tą chwilę nie przewiduję innych płaszczyzn na który mogłyby mieć wpływ.

Zacznę od przygotowania kafelków Orszaku, będących jednocześnie planszą do gry. Sześciokątne, dość spore żetony, na razie puste, do własnoręcznego uzupełnienia: chciałbym, żeby decyzja o układzie modułów Orszaku było czymś ważnym i ciekawym, taką grą w grze.

Ktoś chętny a betę?

edit
http://dl.dropbox.com/u/5015689/bahus/bahus%20hex/bahus%20hex2.pdf

_________________
poooqowisko


03 wrz 2011, 14:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
W poprzednim wejściu podałem adres do PDFa z przykładowymi elementami planszy: są to kafelki zbudowane z heksów w ilości 5x1, 4x2 i 3x3 w czterech kolorach plus duży kafel Dionizosa. Z nich to będzie układało się planszę po której poruszać się będą postacie graczy.

Propozycje dla chętnych do testów: spróbujcie ułożyć z nich układy zgodne z zasadami:
1) Dokładać można kafelki zgodnie z kolorami, kolory cementują układ,
2) kafelki o przeciwnych kolorach nie mogą z sobą sąsiadować,
3) do kafelka można dołożyć więcej niż jeden kolejny kafel, pod warunkiem że jest on o 1 heks większy lub mniejszy,
4) puste miejsca otoczone kolorowymi heksami to Wiry: z nich wypełzać będą potwory i przeciwnicy.
Za kompletny układ uznaje się taki złożony ze wszystkich kafelków.

_________________
poooqowisko


04 wrz 2011, 18:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Pierwsze testy za nami: plansza układana z heksowych klocków jest ciekawą sprawą, niemniej pojawiło się kilka sugestii i pomysłów dotyczących budowy Orszaku:
1) heksy dzielą się na trzy rodzaje: ludyczne (cztery kolory): standardowe pola po których można się poruszać, sakrum (cztery kolory, ciemniejsze): pola umożliwiające skorzystanie z zasad specjalnych lokacji, aktywacja możliwa kiedy jest otoczone przez 6 heksów ludycznych tego samego koloru oraz profanum (czarne): pola które określają moc negatywnych wydarzeń oraz stanowią bramy dla potworów;
2) trzymamy się układu 3:2:1 oraz czterech kolorów graczy +czarny;
3) trzy poziomy uczestników Orszaku: sługa, kapłan i dowódca, możliwe będą awanse

Chwilowo porzucamy ideę tworzenia postaci gracza i rozwijania jej na rzecz losowanych przywódców poszczególnych ras z osobnymi warunkami zwycięstwa (wg pomysłu cactusse'a)

_________________
poooqowisko


11 wrz 2011, 13:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
W skrócie o tym co udało się opracować po pierwszych betach: skupiłem się na mechanizmie tworzenia struktury Orszaku co będzie podstawowym wyborem podczas gry.


Załączniki:
Komentarz: Układ początkowy to samo jądro Orszaku: wóz w którym porusza się Dionizos: zniszczenie pola wewnętrznego jest równoznaczne z przegraną, pola otaczające (tzw. Plaster) są polami specjalnymi: jokerami, mają dowolny z 4 podstawowych kolorów, bez cech negatywnych.
1.jpg
1.jpg [ 64.83 KiB | Przeglądane 908 razy ]
Komentarz: Do centralnego Plastra możemy dokładać dowolne heksy pod warunkiem że będą one "przylepione" kolorami: niebieskie przylepiają się do niebieskich itd. Heksy o przeciwnych kolorach (niebieski+czerwony i żółty-zielony) nie mogą się stykać.
2.jpg
2.jpg [ 62.04 KiB | Przeglądane 909 razy ]
Komentarz: Heksy specjalne ("Sacrum") możemy dokleić do Orszaku tylko za pomocą heksów normalnych w tym samym kolorze.
3.jpg
3.jpg [ 60.74 KiB | Przeglądane 909 razy ]

_________________
poooqowisko
20 wrz 2011, 14:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
2


Załączniki:
Komentarz: Żeby aktywować heks specjalny i móc używać dodatkowych zasad, należy otoczyć go heksami tego samego koloru i zamknąć plaster.
4.jpg
4.jpg [ 64.73 KiB | Przeglądane 899 razy ]
Komentarz: Kiedy wylosowany zostanie czarny heks ("Profanum") należy go ułożyć w wolnym miejscu które jest najbliższe Dionizosowi. Czarne heksy będą generowały posłańców Hadesa i utrudniały życie graczom. Czarny heks ułożony na planszy jest automatycznie aktywny.
5.jpg
5.jpg [ 64.66 KiB | Przeglądane 899 razy ]
Komentarz: Czarny heks można dezaktywować przez otoczenie go heksami w czterech, różnych, podstawowych kolorach. Pamiętamy że przeciwne kolory nie mogą sąsiadować ze sobą.
6.jpg
6.jpg [ 62.62 KiB | Przeglądane 894 razy ]

_________________
poooqowisko
20 wrz 2011, 14:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
3


Załączniki:
Komentarz: Kiedy wylosujemy kolejny heks Profanum, należy dołożyć go tak, aby sąsiadował z innym czarnym już ułożonym oraz dowolnym sąsiadującym z nim, lub jeśli nie ma takiej możliwości, by był jak najbliżej centrum.
7.jpg
7.jpg [ 62.38 KiB | Przeglądane 900 razy ]
Komentarz: Czarne heksy mają tendencję do kumulowania się, kiedy sąsiadują ze sobą każdy z nich dodaje +1 do siły pomiotu Hadesa, zasada to pozwala na rozrastanie się czarnych obszarów. Można dezaktywować dowolny element takiej czarnej struktury przez otoczenie 4 kolorami, heks nie dodaje wtedy swojego +1 do sumy całości ale wciąż stanowi łącznik pomiędzy innymi czarnymi heksami.
8.jpg
8.jpg [ 64.63 KiB | Przeglądane 896 razy ]
Komentarz: Kiedy czarne heksy zbliżą się do siebie na odległość 1 heksa następuje połączenie i korupcja heksów przez nie otoczonych: stają się czarne.
9.jpg
9.jpg [ 63.79 KiB | Przeglądane 896 razy ]

_________________
poooqowisko
20 wrz 2011, 14:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
4


Załączniki:
Komentarz: Po zamknięciu plastra, kolejny heks ląduje na wolnym polu najbliżej środka: ta zasada pozwala na utrzymanie się graczy na tyle długo przy życiu by mogli chociaż trochę się wzmocnić...
10.jpg
10.jpg [ 64.76 KiB | Przeglądane 895 razy ]
Komentarz: Kolejnym rodzajem heksów są heksy dwukolorowe: każdy z nich może działać jak heks w jednym z dwóch kolorów, nie istnieją heksy czerwono-niebieskie i zółto-zielone. Heks profanum na przykłądzie został zdezaktywowany.
11.jpg
11.jpg [ 64.63 KiB | Przeglądane 897 razy ]

_________________
poooqowisko
20 wrz 2011, 14:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Kolejna partia testowa za mną, muszę przyznać, że było to najmilsze półtorej godziny z prototypem własnym jakie do tej pory przeżyłem. Rozgrywka na 4 osoby, udało się wykonać ok. 7 tur, plus dyskusje w stylu: "tutaj trzeba dodać to...". Układanie kafli Orszaku sprawdza się dobrze, trzeba kombinować żeby złożyć optymalny układ pozwalający każdemu rozwinąć swoją rasę i dodatkowo przyblokować siły Hadesa. Ilość dostępnych kafli trzeba ograniczyć, podobnie przeliczyć minimalną liczbę czarnych heksów bez której rozgrywka będzie nudna. Wybór odpowiednich kafli zmienia trudność rozgrywki: ten mechanizm przyda się przy ustalaniu "zaawansowania" budowanej planszy. Losowość jest, ale można ją ładnie opanować przy pomocy układów heksów na stole.

Pierwsza rozgrywka z pionkami: figury przedstawiające stan poszczególnych istot to trafiony pomysł. Do dopracowania jest element "ewoluowania" imprezowiczów. Graliśmy bez dolosowywania kafla podczas walki, dlatego bitwy były mocno "szachowe": przemyślane i bez ryzyka. Z losowaniem kafli powinno być trochę więcej "luzu" -będą generowały wynik od +4 do -4 (przy najsłabszej jednostce +1 i najsilniejszej armii +10).

Doszło kilka rozwiązań związanych z Hadesem: połączone czarne heksy generują coraz więcej potworów, pozostawione po walce kolorowe wojska na czarnym heksie zostają pochłonięte, potwory wkraczając na kolejne Profanum rosną w siłę.

Niebezpieczeństwo związane z aktualnym stanem projektu polega na tym, że jest to strategiczna nawalanka w której nie czuć nastroju Bahanaliów. Mam nadzieję, że karty Zdarzeń dodadzą smaku imprezie.


Załączniki:
Komentarz: Próbne logo projektu.
logo.jpg
logo.jpg [ 91.02 KiB | Przeglądane 774 razy ]

_________________
poooqowisko
23 wrz 2011, 19:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Pierwsze przymiarki do kart napędzających rozgrywkę, stawiających dodatkowe wyzwania przed graczami i windującymi klimat:
arkusz 1
arkusz 2
arkusz 3
arkusz rewers

Dla przykładu jedna karta negatywna:
Obrazek
wprowadza nowy rodzaj heksów: czarne i specjalne pole Tartaru: nie generuje wylęgania pomiotu Hadesa z innych pól Profanum, ale łączy się z nimi i wzmacnia ciąg o +1, dodatkowo jednorazowo generuje bossa: na przykładzie to jedna z Erynii o sile 4 (2 x stożek czyli 2x2). Karta składa się z : tytułu, taga, symbolu dociąganych w tej kolejce heksów (po zaktywowaniu karty negatywnej nowe heksy nie pojawiają się na stole: stąd symbol X), pola Tartaru (karta zostaje dołączona do struktury Orszaku jak inne czarne heksy)oraz symbolu pojawiającego się elementu (dwa stożki).

karta pozytywna:
Obrazek
Składa się z tytułu, taga, informacji o losowanych w tej turze kafelkach (na przykładzie: podwójne),
symbolu pola na którym można skorzystać z daru (na przykładzie: żółty Sakrum), symbol zasady specjalnej (zamień jedną żółtą kostkę [wartość 1] na jeden żółty walec [wartość 3]) i ikonki informujące o koszcie takiej operacji (na przykładzie: pierwsza przemiana kosztuje 1 akcję, druga również 1 akcję).

Czy struktura kart i zawarte na nich informacje są czytelne?

_________________
poooqowisko


25 wrz 2011, 12:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Zapraszam na Miedzianą Planetę do posta dotyczącego bety "Orszaku Bachusa"...

_________________
poooqowisko


30 wrz 2011, 13:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO