wieza.org
[::]


[Planszowa] Orszak Bachusa [było: Orszak Dionizosa, CASTLEX] 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Uff, dwa tygodnie pracy po godzinach i oto: -TADA!- przedstawiam wersję Orszaku na Zun Tzu!
Opanowanie podstaw xml’a oraz trochę dłubania w grafice zaowocowało grywalną betą mojego projektu przygodowo-taktycznej planszówki.

Na szybko wrzucę kilka screenów z krótkim opisem.

Obrazek
Widok początkowy na stół wielkości metra kwadratowego: stos kart zdarzeń, trzy stosy płytek heksagonalnych, cztery pionki dla czterech graczy oraz pole startowe Wozu Bachusa.


Obrazek
Gracze zajmują lokacje przy Bachusie, występują: czerwony Satyr, zielona Nimfa, niebieska Wyrocznia i żółty Cieniogłos.


Obrazek
Pierwsza tura, tasujemy karty zdarzeń i losujemy jedną z nich…


Obrazek
Niefart, wpadła karta Suszy, jeśli każdy gracz nie przewróci się na niebieskim polu specjalnym, na polach czarnych pojawią się potwory o nieznanej sile… Fart w tym że jak na razie czarnych pól jeszcze nie ma… W tej rundzie każdy gracz losuje i wykłada heks dwuczęściowy.


Obrazek
Jako pierwszy wylosowany został podwójny żółty łańcuch imprezujących cieniogłosów: z każdego pola można zebrać żeton o losowej wartości (od 1 do 3).


Obrazek
Przeskok w czasie o 2 tury: kilka pól profanum, Kraniec Świata i pole Bestii Tartaru nie wróżą łatwego losu Orszakowi…


Kolejnym elementem do opracowania jest klarowna instrukcja: myślę, że do końca przyszłego tygodnia będzie gotowa.

Chętni do beta testów są proszeni o podesłanie mi swoich maili, wyślę na nie pliki do uruchomienia w ZunTzu oraz instrukcję.

Czas na Bachanalia!

_________________
poooqowisko


13 paź 2011, 13:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 00:00
Posty: 1190
Lokalizacja: Kraków
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Mocne, nic tylko pogratulować zacięcia i wykonania. Jakkolwiek całość nadal mi się nie podoba (bo mechanika strasznie nie pasuje do fluffu), to trzeba przyznać, że te prototypy robią wrażenie.

Btw. Dzięki za ZunTzu, nie wiedziałem o jego istnieniu, a zawsze mi brakowało czegoś prostego do pogrania sobie we własne projekciki przez neta (Vassal jest delikatnie przekomplikowany). Ciekawe, czy da się tam "Letters from Whitechapel" wrzucić...

_________________
Sleep is a symptom of caffeine deprivation


16 paź 2011, 01:08
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Dzięki, wykonanie prototypu w dowolnej formie nie jest wcale takie trudne, potrzeba tylko sporo wolnego czasu (jak zresztą przy projektowaniu każdej gry lub programu).

Piszesz, że mechanika nie pasuje do opowieści: pierwsze wrażenia jest wywołane przez zmieszanie gry logicznej (układ Orszaku) z przygodową (karty i rozgrywka). Docelowo heksy będą zawierały obrazki przedstawiające zajęte zabawą istoty widziane z lotu ptaka na kafelkach zwykłych, specjalne wozy (amfory z winem czy portale wiodące na Olimp) na kaflach specjalnych, pęknięcia i leje na kaflach czarnych (prowadzące do Tartaru). Wydarzenia na kartach będą pozwalały po wykonaniu zadania na dołożenia dodatkowych kafli co przedstawia przyłączanie się nowych imprezowiczów do Orszaku, usuwanie kafli ze stołu to śmierć lub porwanie dotychczasowych uczestników. Gracze jako przywódcy swoich ras powinni dbać o przedstawicieli i dostarczać im stymulantów i dbać/bronić ich. Poszczególne rasy nie darzą się sympatią w różnych układach (satyry (aspekt cielesny) i wieszcze (aspekt duchowy) oraz cieniogłosy (aspekt eteryczny) i driady (aspekt ziemski)). Orszak będzie się poruszał co przedstawi mechanizm przesuwania się kart z lokalizacjami: pionki graczy będą mogły przejść z Orszaku na kartę i skorzystać z zasady oraz wrócić zanim Orszak opuści ten teren, pojawią się karty przyśpieszające jego poruszanie: wiatr, teren, drogi.

Na początek chciałem dopracować warstwę logiczną mechaniki: dlatego może wydawać się niezgodna z tematem. Z czasem jeśli nie zabraknie zapału powinno być coraz więcej mitologii.

ZumTzu jest bardzo ciekawy i dostępny, wystarczą podstawy xml,a, jakiś program graficzny i można trzaskać naprawdę fajne projekty. Z możliwością wieloosobowych rozgrywek on-line. Zamawiam info o tym jak już coś skleisz własnego.

_________________
poooqowisko


16 paź 2011, 13:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Wprowadzone zmiany błędów wyłapanych w betatestach:
-przeprojektowanie paneli graczy,
-dodanie białych nakładek na czarne ale nieaktywne pola,
-zmiana wartości żetonów,
-bilans talii zdarzeń.

Generalnie, karty w talii zdarzeń to rzecz nad którą muszę się teraz pochylić: jest ich mało, są do siebie podobne i nie pokazują możliwości gry.
To kolejny etap prac.

_________________
poooqowisko


15 lis 2011, 11:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa dla dorosłych] Orszak Dionizosa
Kolejne poprawki w grze:
-zmniejszenie ilości dostępnych kafelków do 25 z jednym heksem, 25 z dwoma i 25 z trzema,
-balans ilości pól specjalnych, czarnych i normalnych (1:2:3) na kafelkach wszystkich rozmiarów,
-wyrzucenie kafli dwukolorowych (zaburzały one działanie niektórych zasad i wprowadzały chaos),

_________________
poooqowisko


22 lis 2011, 10:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa] CASTLEX [było: Orszak Dionizosa]
Gra przez ostatnie 3 miesiące przeszła szereg testów praktycznych i wyewoluowała w zupełnie odmiennym kierunku: bardziej logiczna układanka, coś w stylu Carcassonne lub Tantrixa, z wolna zbliżamy się do finiszu, pozostała jeszcze żmudna praca przy balansie kart i opracowaniu trybu co-op.
Jestem w trakcie przygotowywania arkusza kart pokazowych i chciałbym sprawdzić czy zastosowane na nich grafiki chociaż trochę korespondują z zawartością reguł.
Poniżej zamieszczam grafikę z 19 wzorami, proszę o dopasowanie do nich następujących danych:
- karta Nocy (N), Świtu (Ś) i Dnia (D);
- zasada specjalna:
1) przemnóż sumę punktów przez 2;
2) podziel sumę punktów przez 2;
3) pole liczone normalnie;
4) przekaż sumę punktów dowolnemu graczowi;
5) wartość pola jest równa liczbie prowadzących do niego ścieżek;
6) pomnóż sumę punktów przez -1;
7) zdejmij dowolne pole na stole;
-nazwy:
I) Zgromadzenie;
II) Uroczysko;
III) Cmentarz;
IV) Chram;
V) Strażnica,
VI) Menhir;
VII) Wielka Mgła.

Przykładowy zestaw: 1 obrazek: N, 7, VI; (wartości oczywiście nieprawdziwe).
Wielkie dzięki za pomoc i podanie swoich typów.

edit: Karta Wielkiej Mgły nie ma pory dnia.

_________________
poooqowisko


Ostatnio edytowano 11 mar 2012, 15:32 przez poooq, łącznie edytowano 1 raz



20 lut 2012, 10:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 00:00
Posty: 1190
Lokalizacja: Kraków
Post Re: [Gra planszowa] CASTLEX [było: Orszak Dionizosa]
1. D, II
2. D, V
3. D, III
4. D, ? (powinno być IV przez eliminacje, ale na podstawie samego obrazka bym nie zgadł)
5. D, VI
6. Ś, II
7. Ś, V
8. Ś, VI
9. Ś, ?
10. Ś, III
11. N, II
12. N, V
13. N, III
14. N, ?
15. N, VI
16. VII
17. D, I
18. Ś, I
19. N, I

Efekty :
1 - Strażnica
2 - Mgła
3 - Uroczysko
4 - Menhir
5 - Zgromadzenie
6 - Chram (tylko dlatego, że ma odwrotne symbole dnia/nocy na karcie)
7 - Cmentarz

_________________
Sleep is a symptom of caffeine deprivation


20 lut 2012, 15:29
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa] CASTLEX [było: Orszak Dionizosa]
Rozpoznanie grafik bezbłędne, czyli nie mam się czym martwić w tej kwestii, natomiast połączenie nazw z zasadami trochę myli... Na szczęście to tylko symbole, pewnie i tak się zmienią.

_________________
poooqowisko


20 lut 2012, 17:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Gra planszowa] CASTLEX [było: Orszak Dionizosa]
Bachus przechodzi długa i wyboista drogę: aktualnie stał się układanką z niesymetryczna punktacją. 25 kafelków w talii gracza, 5 kafli na ręku, kafelki wykładamy następująco: pierwszy musi sąsiadować co najmniej jednym bokiem z innym wyłożonym kafelkiem, drugi z co najmniej dwoma itd. Kafelki tworzą przecinające się ścieżki w 3 kolorach (jak w Tantrixie) za każde 3 elementy ścieżki gracz dostaje 1 punkt. Prosto, szybko, logicznie. Ktoś chętny do testów?

_________________
poooqowisko


15 maja 2012, 11:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa] Orszak Bachusa [było: Orszak Dionizosa, CASTLEX]
Aktualny stan projektu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jesteśmy prawie w domu.

_________________
poooqowisko


22 cze 2012, 19:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO