wieza.org
[::]


[Karciana] Pryzmatix 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post [Karciana] Pryzmatix
Szybki pomysł z ostatniego kwadransa: talia kart w 7 kolorach: czerwony, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony, fioletowy i biały, figury klasyczne: małe arkana od 1 do 10 i wielkie: walet, dama i król.

Karty można by podzielić na:
-figury,
-kolory,
-małe/wielkie arkana;
-temperaturę: ciepłe (żółte, pomarańczowe i czerwone) i chłodne (niebieskie, fioletowe i zielone),
-pokolenie: Pierwsze (kolory podstawowe: niebieski, żółty i czerwony) i drugie (kolory pośrednie: zielony, pomarańczowy i fioletowy),
-rodziny: (po trzy kolory sąsiadujące na kole barw, np: pomarańczowy z czerwonym i żółtym),

Ponieważ bez prototypu nie ma zabawy szybko taki uczyniłem, a że na arkuszu mieściło mi się 16 kart do klasycznych figur dodałem: pustą, ! i ?.

_________________
poooqowisko


22 maja 2012, 19:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2005, 00:00
Posty: 863
Lokalizacja: Stolica Warmii i Mazur
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
Daltonista sobie nie pogra?

_________________
Nic nie zostanie zapomniane;
Nic nie zostanie wybaczone.


23 maja 2012, 03:24
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
No niestety. Pomyślimy nad ikonami dla 7 kolorów kiedy okaże się, że powstają jakieś sensowne mechaniki dla nich.

_________________
poooqowisko


23 maja 2012, 09:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
Tęczowa piramida

Niezbędne elementy: talia Prizmatix (wytasowujemy z niej wielkie arkana i karty dodatkowe, pozostają karty 1-10 w siedmiu kolorach).
Przygotowanie: tasujemy karty i rozdajemy każdemu graczowi po 5.
Cel gry: wybudowanie najwyższej piramidy
Ilość graczy: 2+
Czas rozgrywki: ok. 10 minut na gracza.

Każdy gracz może w swojej turze wykonać 2 akcje z trzech (akcje można dublować):
-dobrać kartę na rękę,
-wybudować fragment piramidy, kładąc kartę przed siebie, sąsiadować nie mogą karty o tym samym kolorze, na każdych dwóch wyłożonych kartach można budować kolejne piętro kładąc kartę o 1 wyższą lub niższą niż ich suma; Karta 0 przy budowie ma właśnie taką wartość: 0;
-zniszczyć fragment piramidy innego gracza, odrzucając kartę (ty) o sumie punktów równej niszczonego fragmentu (karty). Numer piętra mówi o tym ile kart musi tworzyć daną sumę (np. kartę z trzeciego pietra możemy zniszczyć tylko trzema kartami). W każdej grupie kart musi być jedna karta w kolorze niszczonego fragmentu. Można niszczyć tylko fragmenty krawędziowe piramidy (nie można niszczyć kart otoczonych przez inne karty). Jeśli w piramidzie utworzy się "dziura", budowniczy piramidy osuwa karty z wyższego piętra zapychając braki. Jeśli podczas osuwania karty ustawią się tak, że sąsiadują ze sobą te same kolory zostają one usunięte, a osuwanie jest kontynuowane. Żeby zniszczyć kartę o wartości 0 potrzebne jest 10 punktów;

Białe karty zastępują dowolny kolor w ataku, ale żeby zniszczyć biały fragment musimy użyć przynajmniej jednej białej karty w ataku.

Gra kończy się po wyczerpaniu talii, gracze obliczają sumę wartości pozostałości po piramidach (suma punktów w piętrze x numer piętra), najwyższa z nich oznacza wygranego. Karta o wartości 0 przynosi 0 punktów.

_________________
poooqowisko


24 maja 2012, 18:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
Kolejna zmiana: karty z kształtu prostokątnego przechodzą w trójkąt równoboczny: zmieni to możliwości układów na stole: z czterech kart sąsiadujących i 8 stykających się pozostaną 3 sąsiadujące i całe mnóstwo stykających (obliczyłem: 12). Do tego karta może być zagrana na dwa sposoby: szczytem w górę (biorąc pod uwagę nadruk, liczby nieparzyste) ofensywnie i szczytem w dół (liczby przyste)-defensywnie.

W załączniku miniatura arkusza z którego korzystam.


Załączniki:
3kart.jpg
3kart.jpg [ 122.55 KiB | Przeglądane 475 razy ]

_________________
poooqowisko


Ostatnio edytowano 29 maja 2012, 14:18 przez poooq, łącznie edytowano 1 raz

29 maja 2012, 11:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 00:00
Posty: 1190
Lokalizacja: Kraków
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
Kwadratowa wersja była dla mnie trochę bardziej zrozumiała.
Btw.
- Jak w kwadratowej wersji typowało się wygranego ? Karty są wspolne, więc jedyny sposób to oznaczać właściciela jakimiś tokenami.
- Czy w kwadratowej wersji nie powinna być jakoś inaczej liczona, niż kto postawił najwyżej kartę (to oznacza, że właściwie liczą się dwie-trzy ostatnie kolejki) ? Może suma wartości na najdłuższym łancuchu własnych kart ?

_________________
Sleep is a symptom of caffeine deprivation


29 maja 2012, 13:39
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
Załącznik:
triiprlogo.png
triiprlogo.png [ 13.75 KiB | Przeglądane 459 razy ]

Logo projektu i zarazem nowa nazwa dla trójkątnej talii.

Każdy z graczy buduje własną piramidę i ona jest punktowana pod koniec rozgrywki. W testach wyszło nam, że ciekawsze jest podliczanie najwyższego piętra budynku: tutaj gracze muszą kombinować czy dokładać wysokie karty blokując możliwość dobudowywania kolejnych pięter czy schodzić z niskich kart planując następne poziomy. Zasada punktacji końcowej: sumujemy wartości kart z najwyższego piętra (0 liczy się jako 0 punktów) i mnożymy przez numer piętra. Do tego możliwość zniszczenia i osunięcia się elementów skutecznie ubarwiają i tonizują rozgrywkę. Karty dobieramy z odkrytego stosu (widać tylko jedna kartę).

Karty trójkątne w Piramidzie działają identycznie jak prostokątne, na dwóch szczytach kładziemy trzecią tworząc kolejne piętro.

Jestem na tropie kolejnej gry przy pomocy talii P., w której liczone byłyby karty z liczbami skierowane w stronę gracza (od 2 do 6 graczy). Kolejka do testów.


Załączniki:
3pir.jpg
3pir.jpg [ 51.77 KiB | Przeglądane 465 razy ]

_________________
poooqowisko
29 maja 2012, 14:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 00:00
Posty: 1190
Lokalizacja: Kraków
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
Ups, gdzieś jakoś odniosłem mylne wrażenie, że gra się na jednej wspólnej piramidzie (pewnie przez możliwość ataku, która wydaje się być mało sensowna przy grze większej ilości osób) ;-)

_________________
Sleep is a symptom of caffeine deprivation


29 maja 2012, 15:18
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
Hmm, z ta centralną piramidą to ekstra pomysł, może pokombinuję tak: zamiast zakrytej talii do dobierania kart będzie ułożona gotowa piramida która trzeba będzie rozwalać a z odłupanych kawałków (kart zniszczonych) układać będziemy swoją piramidę punktowaną. Przydałyby się jakieś twisty układowe (kolor do koloru), niszczenie seryjne (te same kolory po osunięciu) i jakiś handicap (może wielkie arkana)?

_________________
poooqowisko


30 maja 2012, 09:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Karciana] Pryzmatix
Więc może tak: gracz otrzymuje talię kart w jednym, wybranym kolorze. Z pozostałych kart buduje się zigurat o podstawie 7 kart. Każdy z graczy może zaatakować zigurat wykładając karty w ilości nie mniejszej niż atakowane piętro które w sumie dają ilość punktów równą niszczonej karty. Elementy osuwające się przesuwa gracz dokonujący ataku. Karty tego samego koloru które znajdą się bok siebie traktujemy jako zniszczone. Zniszczone karty trafiają do ręki gracza. Własną piramidę buduje się z kart różnych kolorach sąsiadujących ze sobą.

Gracz w swojej turze może wykonać 2 akcje z dostępnych:
-zaatakować zigurat by zdobyć karty innych kolorów niezbędne do rozbudowy własnej piramidki, atakujemy od zewnątrz (od strony gracza), elementy osuwają się w stronę gracza atakującego;
-dobudować brakujące elementy w ziguracie dokładając karty losowo;
-wybudować fragment osobistej piramidy punktowej.

Heh, co wyszło w testach: karty o wartości 6 i 9 są zamienne, karta 0 liczy się jako 10 lub 0 przy budowaniu lub niszczeniu.

_________________
poooqowisko


30 maja 2012, 16:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO