wieza.org
[::]


[Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę! 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 00:00
Posty: 1190
Lokalizacja: Kraków
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Ah-ha... anyway, ciekawe, że ta wersja jest szybsza.

Rany możesz reprezentować jako dodatkowe kości, które liczą się na minus, a które muszą być przypisane do którejkolwiek grupy.
Jeżeli rana sprowadzi grupę do zera (tzn. nie masz jej gdzie upchnąć, lub przypisałeś ranę przedwcześnie i pochopnie) dzieje się coś bardzo złego.
Leczenie/odpoczynek pozwala odrzucić kość rany, kosztem zmęczenia (tzn. odrzuć czarną kosztem zamiany białej w szarą).

Btw. Fajne obrazki, jakie jest ich źródło ?

_________________
Sleep is a symptom of caffeine deprivation


09 maja 2013, 14:23
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Kwestia ran do przemyślenia i ewentualnego dodania, na razie zostaje przy kościach zmęczenia.

Mam taki pomysł: ponieważ 5 punktów zmęczenia to raczej mało, każda biała kość może zostać zamieniona na szarą za równowartość swojego przeciwieństwa (tj 1 za 6Z, 2 za 5Z , 3 za 4Z itd), chyba logiczne i z klimatem, może okazać się że niskie rzuty wcale nie są takie złe, gdyż dają sporo punktów do wykorzystania. Gracz uzyskując Zmęczenie będzie musiał zmienić tyle kości by w sumie uzyskać z ich odwrotności tę liczbę. Gracz z 5 jedynkami będzie miał aż 30 punktów na zmęczenie.

Rany jako kości, kości jako rany... Kuszący pomysł.

Można by ograniczyć liczbę niezbędnych kości pop[rzez zastosowanie trójpoziomowego panelu do zaznaczania aktualnych poziomów cech/zmęczenia/ran.

Grafiki z googli, szukałem z filtrem na biały kolor.

_________________
poooqowisko


09 maja 2013, 16:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Zaprojektowałem takie coś:
Załącznik:
panel31.jpg
panel31.jpg [ 34.99 KiB | Przeglądane 401 razy ]

Kości w centralnej części karty to kości ulokowane w cechach, kości w dolnej części (lub pod kartą) to rany. W ten sposób nie potrzeba trzeciego koloru kości (co zmniejsza ich liczbę do 10 na gracza: 5 białych i 5 szarych) Żeby nie było pomyłek kości wolne kładziemy powyżej karty.

Kości ran doskwierają same przez się: blokują nam cenne punkty, jedna czy dwie z pięciu to dość dużo... Ujemne punkty do cechy również będą znacznym utrudnieniem. Decyzja gracza gdzie i w jaką cechę ulokować rany może być trudna.

Z drugiej strony przeciwności mogą mieć zdefiniowane miejsca które ranią: jadowite mrówki będą kąsały w stopy co da rany w Inicjatywie, sprawny szermierz będzie celował w ręce i obniżał Atak...

Ech... Lubię ten etap wymyślania gier...

_________________
poooqowisko


09 maja 2013, 19:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Hip hip hiper aktywność!
Obiecywałem sobie wielokrotnie tego nie robić, ale cóż... nowy projekt kart:
Załącznik:
karty2.jpg
karty2.jpg [ 32.07 KiB | Przeglądane 396 razy ]

Zasady dodatkowe na razie niezbyt skomplikowane:
+3I, odświeżenie wymaga 2 kości ran i 2 zmęczenia;
+3A od 3x1;
ignorowanie specjalnych ataków i +2O, od. mały niski strit;
oraz podwojenie Obrony, od. 3x6;

_________________
poooqowisko


09 maja 2013, 21:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Idea wartości przeciwnych (6 na kostce = 1, 2 to 5 itd) wydaje się mechanicznie eleganckim rozwiązaniem, bez użycia dodatkowych elementów kość zwraca nam kolejne dane, trochę kojarzy mi się z systemem umiejętności w Arkhamie: np. rosnące Skradanie się zmniejsza Szybkość a podniesienie Szczęścia zmniejsza Wiedzę.

GDYBY w trzech polach wstawić 6 cech to jak można byłoby je pogrupować tak by miało to sens logiczny i fluffowy?
Np. Inicjatywę można połączyć ze Zmęczeniem: szybsze działanie kosztem większego opadnięcia z sił i słabszego reagowania na zmieniające się warunki (wyrażone przez osłabienie możliwości przerzucania kości) albo im potężniejszy Atak przeprowadzamy tym bardziej dotkliwe mogą się okazać nasze obrażenia.

Wykombinowałem takie pary:
Inicjatywa / Zmęczenie (szary)
Atak / Rany (czarny)
Obrona / Morale (biały)

Nowa cecha to Morale, decyduje jak straszne potwory jesteśmy w stanie zaatakować i ile klęsk ponieść by dać za wygraną, głównie to odwaga naszego herosa, ale i determinacja i upór, Morale można by wydawać by przewrócić daną kość na przeciwległą ściankę (tj. z 3 na 4 albo z 6 na 1). Zmęczenie to wartość kości odrzucanej (wydawanej) z Inicjatywy; Rany jeszcze nie wiem jakby miały działać żeby nie dublować wartości Obrony tj. zmniejszać ilość i wartość kości Ran.

Aha, kości Ran odejmują punkty z obu cech (np. rana o wartości 2 na Ataku sprawia że kości o wartości 9 (np.1, 5 i 3) są warte 7A i 9R (6+2+3-2=9).

System zamula się czy jest jeszcze zrozumiały?

_________________
poooqowisko


13 maja 2013, 14:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Pomysł wielu cech wypada: zbyt skomplikowany i zamulający: ciach!

Pozostaję przy Inicjatywie, Ataku i Obronie oraz Zmęczeniu jako wartości przeciwnej na kości.

_________________
poooqowisko


14 maja 2013, 13:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Sama walka działa jak najbardziej OK, teraz mając już pewną pulę kart przeciwników (zupełnie losową, statystyki od 1 do 9), czas wziąć się za warunki, wymyśliłem sobie karty które wpływają na statystyki graczy (+/- do punktów) oraz zadawane przez potwory obrażenia. Stanowiłyby one swojego rodzaju planszę, można by badać kolejne lokacje by sprawdzić jakie warunki na nas tam czekają lub wracać do oczyszczonych terenów by zregenerować siły.

_________________
poooqowisko


15 maja 2013, 10:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Załącznik:
karty warunków.png
karty warunków.png [ 70.43 KiB | Przeglądane 341 razy ]

W skrócie: gracz wchodząc przez bramę otrzymuje bonus do I, schodząc ze schodów do A, walcząc w świetle do O, w przeciwnych przypadkach warunki utrudniają walkę zmniejszając cechy. Karta decyduje ilu wrogów spotkamy w komnacie (1 do 3), po wygranej walce odwracamy kartę i teren jest już bezpieczny, możemy odpoczywać i turlać kostkami. Respawn polega na ponownym odwróceniu bezpiecznej karty.

Zastanawiam się nad tym czy bonus/utrudnienie powinno polegać na dodawaniu/odejmowaniu czy raczej umożliwieniu/zablokowaniu przerzutów kości ulokowanych na danej czesze (A+2 umożliwiałby przerzut dwóch kości Ataku i ponownego ich rozlokowania, I-3 zablokowałaby 3 kości Inicjatywy). Opcja druga wydaje się ciekawsza.

_________________
poooqowisko


15 maja 2013, 13:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 00:00
Posty: 1190
Lokalizacja: Kraków
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
1. Jeśli zmienisz literę O na karcie na R, to można przyjąć bardziej uniwersalny zestaw...
[I]nicjatywa, [A]kcja, [R]eakcja
...i stosować go do innych wyzwań, nie tylko bijatyk (coś jak testy w Arkham Horror).

2. Całkiem sympatycznie wyszły te karty akcji

3. Powoli zaczyna mi się podobać pomysł ekwipunku, aczkolwiek wydaje mi się, że jego aktywacja w trakcie testu powinna nie być darmowa, a właśnie wymagać uzyskania odpowiedniego zestawu kostek przy którymś rzucie/przerzucie. Cechy takiego rozwiązania są całkiem sympatyczne, tzn :
- Można stosować dwie strategie, iść w wysokie wyniki lub w aktywację ewipunku
- Można dobierać ekwipunek tak, by albo się kombował we "wspólnym" rzucie, albo aktywował się bardzo różnymi wynikami (miejsze ryzyko, że nic nie trafimy)
- Początkujący, niezubrojony bohater musi głównie polegać na szczęściu i odpowiednio zarządzać ryzykiem
- Inicjatywa zyskuje dodatkowe znaczenie, bo oprócz poprawiania wyników i wyprzedzania potworów pozwala również zaktywować więcej ekwipunku
- Zmęczenie wymagające przypisywania kostek staje się bardziej upierdliwe (czyli można się obejść z jego niewielką "rozdzielczością", odpowiadającą tylko ilości kostek) i w miarę odpowiada rzeczywistości, tzn. zmęczony bohater będzie miał problem z użyciem ciężkiego sprzętu, wymagającego dłuższych, skomplikowanych układów

4. Pary cech są dla mnie zbyt pokomplikowane, ale obrócenie kości wydaje się być ciekawe, szczególnie, że przeciwległe ścianki mają wartości parzysta-nieparzysta, czyli np. wysoka kość z ataku [5] ma niską wartość w obronie [2] (zakładając, że dalej stosujesz rozbicie parzyste = obrona / nieparzyste = atak).
Może jakieś manewry, aktywowane podobnie jak ekwipunek (lub kosztem inicjatywy), pozwalające przerzucać kość z jednej cechy do drugiej (np. Riposta, gdzie możesz przenieść-i-obrócić jedną kość z Ataku do Obrony po udanym zablokowaniu ataku potwora) ?

_________________
Sleep is a symptom of caffeine deprivation


16 maja 2013, 01:26
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 414
Post Re: [Planszowa]: Przygodówka -wciąż walczę!
Czyli zamiast:
użyć ekwipunku w dowolnym momencie, odwrócić kartę i odblokować przy odpowiedniej kombinacji wyrzuconych oczek
mamy
użyć ekwipunku przy odpowiedniej kombinacji wyrzuconych i wyłożonych kostek
-ekwipunek będzie rzadziej używany gdyż nie zawsze kostki ułożą się w "akuratnych" momentach,
-odejdzie zaznaczania użytego/przygotowanego sprzętu,
-odejdzie spędzanie godzin na powtórkach rzutów w celu odblokowania całości wyposażenia,
-będzie bardziej losowo -nie wiadomo kiedy "odzyskamy" aktywny sprzęt,
ACZKOLWIEK
wówczas miały by racje bytu karty ułatwiające wykorzystanie sprzętu: owijka na miecz, dodatkowe paski do tarczy, osełka tego typu gadżety pozwalające na zamianę np. 2 na dwie 1.
Dobra uwaga co do małych wyników: aktywacja sprzętu będzie wiązała się z niskimi rzutami co powinno skomponować się z wynikami wysokimi do cech.

Inicjatywa, Akcja i Reakcja są w dechę: to prawie tytuł: IAR!

Inny fajny tytuł który mi przyszedł teraz do głowy to ParaDice (kostkowy symulator Raju?).

_________________
poooqowisko


16 maja 2013, 14:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO