wieza.org
[::]


Sen jako miejsce akcji 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2005, 00:00
Posty: 863
Lokalizacja: Stolica Warmii i Mazur
Post Sen jako miejsce akcji
Ostatnio zacząłem tworzyć grę, której główny nacisk jest na świat snów. Nie jest to jakiś super projekt, bardziej dodatek do Naznaczonych, lecz podchodzę do tego dość kompleksowo.

Takie pytanie, ktoś wie jakie gry rpg zajmują się tym aspektem, oraz czy istniej taka która zajmuje się tylko snami (oprócz Dreamer Przebudzenie :] )?

_________________
Nic nie zostanie zapomniane;
Nic nie zostanie wybaczone.


25 sty 2007, 13:40
Zobacz profil WWW
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2005, 00:00
Posty: 3866
Lokalizacja: wiocha na Śl.
Post 
"jakie gry rpg zajmują się tym aspektem" - Zew Cthulhu ;)

Wieża Snów #10 była poświęcona snom, ale nie pamiętam, by jakaś nazwa systemu tam wypłynęła.

_________________
Pracuję jako programista freelancer - w sprawie zleceń pisać na tomasz.kucza@gmail.com - portfolio na http://magory.net.
http://www.jamendo.com/pl/artist/magorya - muzyka by me, słuchać, recenzować, polecać


25 sty 2007, 14:23
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 maja 2006, 00:00
Posty: 1871
Post 
W Snach jak wiadomo praktycznie wszystko jest możliwe, sporo surrealizmu więc konwencja trudna.

Freudowska analiza snów w uproszczeniu
  1. Szukamy elementów które pochodzą od tego co się w ciągu ostatniego dnia przytrafiło śniącemu.
  2. Szukamy podtekstów tego co się w śnie dzieje.
  3. Wyciągamy wnioski co do pragnień/marzeń/celów/stosunków emocjonalnych.

_________________
THIS POST COMES WITH NO WARRANTY


25 sty 2007, 15:42
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2005, 00:00
Posty: 863
Lokalizacja: Stolica Warmii i Mazur
Post 
Magnes:
Przejrzałem Wieżę Snów 10 (cóż za pasujący do tematyki tytuł :] ), szczególnie artykuł z Morfeuszem, lecz odniesień było tylko dużo do Złego (u mnie będzie dużo do Naznaczonych).

k2jumper:
Robię to bardziej pod stylistykę fantasy, więc analiza snów w drugą stronę. MG musi określić symbolikę oraz cele snu (tym się zajmuje podręcznik), a gracze muszą to odgadnąć. Narazie jest zbyt logicznie (symbolika itd.), lecz muszę popracować nad duchowością i emocjami (sny prorocze i ich znaczenie to też duże pole do popisu).

_________________
Nic nie zostanie zapomniane;
Nic nie zostanie wybaczone.


25 sty 2007, 16:03
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 19 wrz 2006, 00:00
Posty: 243
Lokalizacja: Ciemne miejsce w międzyczasie
Post 
gry zajmujące się snami:

changeling the dreaming
mage the ascension (tylko częściowo ale zawsze)
dreamwalker
Amber

_________________
Nie jestem jak inni, ale mogę udawać...


25 sty 2007, 16:13
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2005, 00:00
Posty: 3866
Lokalizacja: wiocha na Śl.
Post 
Thronaar napisał(a):
MG musi określić symbolikę oraz cele snu (tym się zajmuje podręcznik), a gracze muszą to odgadnąć. Narazie jest zbyt logicznie (symbolika itd.), lecz muszę popracować nad duchowością i emocjami (sny prorocze i ich znaczenie to też duże pole do popisu).


Jakby wyglądała przygoda w takim systemie?

_________________
Pracuję jako programista freelancer - w sprawie zleceń pisać na tomasz.kucza@gmail.com - portfolio na http://magory.net.
http://www.jamendo.com/pl/artist/magorya - muzyka by me, słuchać, recenzować, polecać


25 sty 2007, 16:35
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2005, 00:00
Posty: 863
Lokalizacja: Stolica Warmii i Mazur
Post 
Coś jak przygoda DOM, z MiM, lecz z większą szansą na przeżycie :], oraz dużo większy nacisk chce położyć na potrzebę rozszyfrowania snu (a nie tylko na wyjście z niego). Z załorzenia ma to być wtargnięcie w czyiś sen. Świat wokoło będzie odbiciem kogoś pragnień, uczuć, doświadczeń, a gracze muszą coś tam zrobić (znaleźć, naprawić, zepsuć). Z tego powodu wszystko wokół powinno się odnosić do symboli, mieć ukryte znaczenie, niezwykłą formę (zajmuję się tylko surrealistycznumi snami). Gracze będą opisywani tylko przez dwie cechy i max. 12 marzeń/koszmarów (coś w stylu umiejętności i wad). Mogą wpływać na otoczenie naginając wolę śniącego, lub zmieniać swoją astralną projekcję.

Tak przynajmniej wygląda pierwsze podejście, lecz już jest trochę bardziej rozbudowane.

robocza nazwa : W SZPONACH ONEIROI

_________________
Nic nie zostanie zapomniane;
Nic nie zostanie wybaczone.


25 sty 2007, 17:05
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 maja 2006, 00:00
Posty: 1871
Post 
Brzmi ciekawie. Szkoda, że to będzie "przybudówka" do Naznaczonych, a nie osobny system...

_________________
THIS POST COMES WITH NO WARRANTY


25 sty 2007, 18:17
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2005, 00:00
Posty: 863
Lokalizacja: Stolica Warmii i Mazur
Post 
Tak dokładnie to ma być dwa w jednym, taka nadbudówka, którą można wykorzystać do każdego systemu. Śnią przecież wszyscy :]. Elementy Naznaczonych mają być oznaczone, więc łatwo będzie je pomijać. :p

_________________
Nic nie zostanie zapomniane;
Nic nie zostanie wybaczone.


25 sty 2007, 18:21
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 19 wrz 2006, 00:00
Posty: 243
Lokalizacja: Ciemne miejsce w międzyczasie
Post 
Coś takiego już kiedyś widziałem. Albo w dreamwalkerze właśnie, albo w Orpheus. A może w obu:] w każdym razie jak piszesz coś takiego to polecam przejżeć Changelinga i Orpheusa. Niestety są tylko po angielsku.

_________________
Nie jestem jak inni, ale mogę udawać...


25 sty 2007, 18:27
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO