wieza.org
[::]


Tajemniczość w założeniach świata 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 104
Post Tajemniczość w założeniach świata
Yo yo yo.
Może ktoś pamięta jeszcze, robię świat fantasy ze sprzężonym z nim systemem.
Aktualny problem jest taki:
1. W świecie kreuję opowieść, która w planach jest przeznaczona na jakiś długi webkomiks czy coś, po prostu długa fabuła ze swoimi bohaterami i w ogóle, no tak jakbym robił książkę w swoim świecie fantastycznym
2. Wymyślam przy opisywaniu świata na rzecz encyklopedii służącej graczom coś ciekawego, rozwiązanie w kwestii głębi fabularnych zawiłości, dotyczące np. istoty magii, albo pewnych innych ciekawostek.
3. Można je fajnie przedstawić w historii, za to gdyby przedstawiać dla graczy tak prosto do rąk, to będzie to trochę jak spoilowanie historii no i zdradzanie najfajniejszych ciekawostek tak za darmo
4. W ten sposób świat na pierwszy rzut oka jest okropnie nudny, powtarzalny i wygląda jakby z założenia był przeróbką DeDeków choć to nieprawda. W istocie, miał być w świecie pewien przekaz, że nie wszystko jest takie jak się wydaje na pierwszy rzut oka, ale odstręczenie odbiorców to nie najlepszy pomysł.
5. Nie wiem jak to rozwiązać teraz, najsensowniejsza wydaje się błyskawiczna publikacja opisanej w p.1. historii w jakiejś formie

Nie wiem co robić z tym fantem.
Muszę się zwijać ale poślę teraz xd Jak coś niejasne to potem odpiszę : d


28 gru 2012, 13:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 01 sty 1970, 02:33
Posty: 20
Post Re: Tajemniczość w założeniach świata
Czołem, podkreślam że to co poniżej to moja prywatna opinia a nie jakieś ogólne przepisy na sukces bo takich nie ma.

Pierwsza i zasadnicza rzecz to odpowiedź na pytanie na ile utartymi schematami chcesz podążać prezentujac świat gry? Projekty niezależne moga być innowacyjne, eksperymentalne - wg mnie powinny takie być jesli chca konkurować z korporacyjnymi. Dlatego jeśli komiks będzie fajny i dostatecznie wyjaśni to co chcesz przekazać potem w encyklopedii to nie ma sensu robić encyklopedii wg mnie. Komiks może równie dobrze wyjaśniać świat jak encyklopedia, opowiadanie, traktat, grunt żeby zaciekawił.

Jeśli zaś nie wyjaśni dostatecznie to bym go przepisał - byle nie popadać w chmurki na pół strony.. a jeśli mimo wszystko koniecznie musisz robic podsumwanie tekstem to polecam skupić się (także i podczas redagowania tekstu, na poziomie językowym) na tym by uwypuklić to co oryginalne a pominąć to co jak mówisz wtórne. Jak rozumiem tekst podsumowujący spójnie jest robiony z myślą wykorzystania w formie ściągawki na sesji - ale wcale nie musi miec formy encyklopedii. Jeśli encyklopedia wieje paździerzem jest to najpewniej niewłaściwa droga.

Pozdrawiam


30 gru 2012, 14:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO