wieza.org
[::]


tROLL - a language for specifying dice-roll mechanisms 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 lut 2009, 19:40
Posty: 850
Post tROLL - a language for specifying dice-roll mechanisms
Z racji na to, że wiele osób miało, ma lub będzie mieć ten sam problem jaki miałem ja przy tworzeniu swojej mechaniki postanowiłem założyć ten topic.

Swojego czasu poratował mnie cactusse za pomocą trolla - języka dzięki któremu będziecie mogli pisać i wykonywać skrypty wypluwające wam wyniki rzutów kośćmi takich jak 3k12+4k6+mniesza wartość z 2k6. Oczywiście ja nie potrafiłem tego użyć ale nie wykluczone, że ktoś będzie potrafił... Tak czy owak, o to link:

http://www.diku.dk/hjemmesider/ansatte/torbenm/Troll/

Czy magnes mógłby przykleić ten temat? :)


27 sie 2009, 18:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 maja 2006, 00:00
Posty: 1871
Post Re: tROLL - a language for specifying dice-roll mechanisms
Może nawet bym się temu przyjrzał. Gdyby nie dwie kwestie:
  1. wolę Pythona,
  2. jak próbuję to dziadostwo uruchomić to wyskakuje komunikat czepiający się interpretera MLa.

_________________
THIS POST COMES WITH NO WARRANTY


27 sie 2009, 23:49
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 lut 2009, 19:40
Posty: 850
Post Re: tROLL - a language for specifying dice-roll mechanisms
Cytuj:
Może nawet bym się temu przyjrzał
ale
Cytuj:
wolę Pythona,

Jesteś gupi :P


28 sie 2009, 08:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 maja 2006, 00:00
Posty: 1871
Post Re: tROLL - a language for specifying dice-roll mechanisms
Co masz przeciwko?

Kod:
#!/usr/bin/env python
# -*- coding: utf-8 -*-

from random import randint

d20 = lambda: randint(1, 20)
d6 = lambda: randint(1, 6)
dX = lambda x: randint(1, x)
XdY = lambda x, y : [randint(1, y) for z in range(x+1)]
XdFnc = lambda x, fnc: [fnc() for z in range(x+1)]

print "d20: ", d20()
print "3d6: ", XdFnc(3, d6)
print "2d10: ", XdY(2, 10)


Jakbym jeszcze wziąć choice i shuffle, to generowanie kart miałbym z dyńki. Prawdopodobieństwo bym już zrobił obiektowo, ale to moje skrzywienie akurat. ;)

EDIT: Może nawet napiszę nowy interpreter tRolla. Może nawet zrobię mu interfejs okienkowy.

_________________
THIS POST COMES WITH NO WARRANTY


28 sie 2009, 10:04
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 lut 2009, 19:40
Posty: 850
Post Re: tROLL - a language for specifying dice-roll mechanisms
Dobrze. Przetłumaczę ci co napisałeś.

Cytuj:
Nie używałem ale i tak mi się nie podoba.


:P


28 sie 2009, 12:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 maja 2006, 00:00
Posty: 1871
Post Re: tROLL - a language for specifying dice-roll mechanisms
Można i tak na to spojrzeć. ;)

Z mojego punktu widzenia: nie widzę dlaczego miałbym nie używać narzędzia które znam i lubię (Python), tym bardziej, że to nowe wymaga nie tylko nauki nowego języka (niby to niewiele, ale zawsze coś do roboty dodatkowo), ale też dojścia do tego co nie działa u mnie i naprawy tego (time! time!).

_________________
THIS POST COMES WITH NO WARRANTY


28 sie 2009, 13:06
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 maja 2006, 00:00
Posty: 1871
Post Re: tROLL - a language for specifying dice-roll mechanisms
Dicelab zdaje się wypełniać podobną rolę, przy czym: ma paczkę w Ubuntu i binarkę pod Windowsa.

_________________
THIS POST COMES WITH NO WARRANTY


01 paź 2011, 04:36
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO